Sunday, September 16, 2012

SANTAPAN TERAKHIR

Salam satu Malaysia!! Kali ni nak bagitau satu lagi persediaan sebelum nak mulakan diet Atkins dengan jayanya. Saya sudah lakukan dan ianya berjaya.
Sebelum nak mulakan Atkins, anda sudah tetapkan tarikhnya bukan? So 2-3 hari sebelum tarikh keramat tu, anda bulehla makan makanan kegemaran anda. Terutama sekali makanan yang anda tak boleh sentuh semasa Atkins. Hari ni saya dah makan roti canai 2 biji, lunch saya plan nak makan nasi ayam juragan, dinner mesti sesuatu yang bukan Atkins. Ingat! Time makan cakaplah dekat makanan tu "I'll see you once I slimmer than now" ". Faedahnya bila berdiet nanti, kita akan cakap pada diri kita bila kita teringin sesuatu tu "oooh aku dah makan aritu".
Katakanlah anda tak sempat nak makan makanan kesukaan anda. Dipertengahan berdiet, anda terjumpa makanan best. Apa yg perlu anda buat? Pertama, jangan makan :) anda nak berjaya diet kan. Kedua beritahu diri anda "nanti dah slim, aku akan makan", ketiga catat makanan yang anda ingin makan dalam buku nota. Oleh itu, bila anda dah berjaya kurus, semua senarai makanan yang anda idamkan dapat anda makan secara berperingkat. Takderla badan naik mendadak nanti. Selalunya, senarai anda akan menjadi kenangan sebab selepas ber Atkins selalunya perut akan menjadi lebih kecil dan selera anda juga akan berkurangan. Yang paling best. Anda akan menjadi bangga melihat betapa disiplin dan nekadnya anda menahan nafsu mengada-ngada tu.
Okay selamat berdiet, sudah bertahun lamanya kita makan tanpa ada jurang apasalahnya kita jaga makan untuk 3 bulan kan?

Published with Blogger-droid v2.0.9

1 comment: