Sunday, September 16, 2012

ORANG KUAT KU

My Mr A
My Best Friend
Orang kuat belakang tabir sepanjang aku berdiet a.k.a suamiku sudah mula jemu dengan janji manis ku untuk berdiet lusa nanti. Namun aku bersyukur dia belum menyerahkan surat perletakkan jawatan untuk memasak menu bekfes yang selama 10 bulan dah beliau duk sediakan setiap pagi.
Masa beli makanan Atkins untuk seminggu aritu, dia dah sindir aku. "Beli banyak2 ni, macamla nak diet" "ye ker nak diet?" Uih sentap mak nyah.. tapi kene terima la sebab aku dari bulan 6 aritu nak diet tak jadi.
Padahal dia yang menurut jejak langkah ku dari bulan puasa dah hilang 7 kilo. Biarlah aku di perli namun aku tetap akan berdiet lusa nanti. Terima kasih atas sindiran yang amat memangkinkan semangat aku.
Malahan teman teman berdiet pun sudah putus harapan untuk melihat aku berjaya dan terus berjaya berdiet. Takper... Akan aku buktikan. Sesungguhnya aku amat menghargai kesabaran kalian dengan karenah ku..
Syukur aku diketemukan dengan seorang sahabat dan juga anak didik diet Atkins yang memberikan aku sekali lagi semangat untuk berdiet. Yerla.. macamana dia nak diet kalau mentor dia (aku) asyik kelaut.. :)
Kami sepakat untuk sama2 berdiet dan berjoging di tasik Seksyen 7 Shah Alam. Bahagia rasanya kerana semangat itu telah datang. Aku amat berterima kasih pada orang sekeliling ku.. Akan aku buktikan aku kurus semasa tahun baru nanti.
Semoga aku dan sahabat ku berjaya
Published with Blogger-droid v2.0.9

No comments:

Post a Comment