Monday, September 17, 2012

KENAPA DIET?

Pos terakhir aku sebelum memulakan diet esok.. "sebab sebab kita nak diet" perkara ni sangat penting tau. Boleh dijadikan sebagai rujukan bila kita mula mengalah.. mula lupa diri.. patah semangat untuk berdiet.
Aku ada sebab tersendiri mengapa aku nak diet;
1. Kerana aku nak nampak okay bila melihat diriku tanpa seurat benang di depan cermin.
2. Kerana aku nak suamiku bertambah sayang pada aku.
3. Kerana aku nak pakai baju-baju fesyen yang bersaiz kecil dengan selesa.
4. Kerana aku akan rasa selesa, happy & yang penting sekali, aku sihat dari penyakit kronik.
5. Pelik tapi benar, aku berdiet kerana nak membuang sifat malas yang sudah lama berada dalam diri ini.
6. Bila kita happy & selesa dengan diri kita..semua kerja akan jadi mudah.
7. Aku nak buktikan pada orang yang mengutuk diet Atkins bahawa diet ni buleh buat aku kurus dan sihat.
8. Aku nak hargai pengorbanan suami yang bangun pagi buatkan menu sarapan Atkins.
9. Aku nak berjaya sama2 dgn rakan Atkins yang lain, aku tak nak hampakan mereka lagi.
10. Aku tak nak rugi dan kepenatan dalam diet.. alang2 buat biar sampai kurus.
Setiap orang mempunyai sebab yang berbeza kenapa mereka berdiet, kalau anda taktahu nak pikir, boleh jer amik saya punya :) sebab semua nya positif.
Esok segalanya bermula, segala keazaman akan dilaksanakan esok dan aku tahu perjalanan aku masih panjang. Aku berdoa agar dipermudahkan urusan ku dan berjaya hingga kehujungnya.

No comments:

Post a Comment