Thursday, September 27, 2012

CAK!!

WAHHHH!!! banyak hari tak update blog. Tapi bukan sebab tak diet cuma sibukla dengan "anak" baru. Masih dalam proses nak manjakan dia yang homesick tu. Bestnya bela anak kucing Persian ni, rupanya dia pandai berkomunikasi. Tidur pun dengan saya sekeluarga.. Terubat tekanan nak mencapai 55kg tau.
Cukupla pasal kucing, nanti gemok macam Persian lak. Kucing gemok mahal, kita gemok suami pun boring. Hehe

Menu hari 6 sampai 10 akan saya updatekan pada entri seterusnya, kali ni saya nak bgtau rumusan seminggu saya berinduksi. Dengan ini saya mengistiharkan jumlah berat yang turun pada minggu pertama ini adalah 1.6kg @ 1600gm. Memang masih dalam target saya 1.5kg seminggu. Syukur alhamdulillah..
Berat terkini saya 62.8kg. Minggu depan harap akan berubah lagi, kalau dapat angka menjadi 61.+kg pun okay sangat!!

Sepanjang seminggu berdiet saya dapati, ketosis bukan susah untuk hilang dan juga bukan senang untuk hilang. Cuma pesanan saya, kalau anda kantoi sekali, jangan ulangi, kalau anda makan seketul jgn tambah jadi sepinggan. Itu sahaja...

Saya masih bersemangat untuk berinduksi.. semoga semangat ini akan terus berkobar sehingga matlamat di capai...

2 comments:

  1. Nadiya, hari2 sy bukak blog ni utk timbulkan rasa semangat juga. Sy pun baru turun 0.7kg. Balik bercuti 3 hari Selasa lepas...berat naik smpi 0.9kg..esoknya terus mula diet. Nnt update menu ye.. semoga kita sama2 bersemangat...:)

    ReplyDelete
  2. sy pun best gak baca bloq nie.. boleh buat kita palajaran sedikit sebanyak.. memang saya suka lah..

    ReplyDelete