Wednesday, September 19, 2012

HARI KEDUA

WOOHOO!!! berjaya melalui hari kedua dengan jayanya.. Memang untuk berjaya atau tidak, semua atas pada diri kita sendiri, hari ini, saya berjaya melepasi hari ke dua kerana kejayaan hari pertama telah melonjak semangat saya untuk berAtkins. Seperti biasa, dugaan arini saya tepis dush! dush! dush!.. petuanya mudah tapi susah..macamana tu? mudah sebab hanya perlu bercakap pada diri sendiri ("aku mesti berjaya tanpa sesemut kantoi") susahnya nak lekatkan semangat dan kata-kata tu dalam minda tanpa sedar kita. Untuk saya...mengambil masa 6-7 bulan tau. Jangan la risau, ada orang lain yang sangat hebat dalam berkomunikasi dengan minda tanpa sedarnya.
Okay seperti biasa menu hari ini:-

SARAPAN
1 CHIC LOAF + 2 SOSEJ HONEYCHIC + 1 BURGER RAMLY
LUNCH
1 IKAN KEMBUNG BAKAR + 1 IKAN KELI GORENG + SAYUR TAUGEH
DINNER
DAGING (SUP) + 1 TELUR DADAR

Berjaya menghabiskan air sebanyak 3 liter. Tidak kantoi walau sesemut pun!! Menu di atas masih boleh ditambah lagi sebab belum pun 20gm carb.

Pst! Pst! dah dua hari amik Psyllium Husk tapi tak membuang pun, jadi saya amik Teh Clenz malam ini. 

No comments:

Post a Comment