Saturday, September 22, 2012

HARI KE 4

YEAY!! hari ini hati ku berbunga riang, apa yang dirancang nampaknya berada di landasan yang betul. Aku perlu memastikan aku lebih kuat untuk meneruskan hari ke 4 ini. Kerana ketosis telah terjadi, kalau aku lupa diri, sesat! maka ketosis akan hilang dan aku terpaksa memulakan semula apa yang aku buat 3 hari yang lalu. Tidak kah itu membuang masa? Perjalanan aku masih jauh, kalau aku perlu berpatah balik dan berpatah balik (seperti yang berlaku selama 8 bulan yang lalu), sampai bila aku akan sampai ke destinasi? 8 bulan aku diet, tak diet, lepas tu diet lepas tu tak diet, akhirnya dalam tempoh 8 bulan aku hanya hilang 1 kilogram!! Jelas sekali selama 8 bulan aku alpa dan sudah jauh menyelam ke dasar lautan kantoi.

Hari ke 4 sangat hebat! perasaan lapar langsung tak wujud, kerja seharian tak mengantuk berbanding dulu. Petang aku bersenam dengan Jijah di Tasik Seksyen 7 Shah Alam. Seperti yang dijanjikan menu hari ini:-

SARAPAN
2 BURGER RAMLY + 1 SOSEJ HONEYCHICK
LUNCH
1 AYAM GORENG + 1 POTONG TELUR DADAR + 1 POTONG DAGING (KARI) 
DINNER
3 KETUL EKOR LEMBU (SUP) + 2 SOSEJ HONEYCHICK
Berjaya menghabiskan air sebanyak 3 liter. Tidak kantoi walau sesemut pun!! Menu di atas masih boleh ditambah lagi sebab belum pun 20gm carb.

Hari ini tak membuang walaupun malam tadi minum psyllium dengan maha banyak. Perut makin memulas adala.. nak kene cari jugak teh clenz ni.



No comments:

Post a Comment